Open brief aan de heer Vincent Crabbé, directeur en rots in de branding en communicatie bij Belgacom

brief uit de branding gehaald en gedroogd

(als je op de link hierboven klikt, kan je de brief van mijnheer Crabbé lezen; sluit niet af maar keer terug)

Beste,

Ik mocht gisteren een brief ontvangen van uwentwege, voldoende gefrankeerd en netjes ondertekend en omkleed met een heuse folder. Ik mocht bij deze gelegenheid vaststellen dat mijn vriend Baudouin er niet meer is of toch niet meer op de plaats waar u nu zit.

Eerder kreeg ik een gedelegeerde medewerkster van u aan de lijn die ik netjes heb afgescheept, omdat ik nu eenmaal niets van u wil kopen. En zeker al niet aan de deur of aan de telefoon. Ik heb op uw vlak alles wat ik wil en tegen betaalbare, haast democratische prijzen. Twee zaktelefoons en een internetverbinding thuis, voor ongeveer 70 euro per maand. Je moet al behoorlijk in de war zijn om op een zaktelefoon te gaan surfen. Edoch, verwarring is tegenwoordig troef.

U meent dat mijn behoeften veranderen. Welnu, zelfs op vlak van stoelgang verandert daar nauwelijks iets. Ik ben nogal klokvast en ga meestal op hetzelfde uur de pot op.

Voorts meent u te weten dat ik het belangrijk vind op elk moment en zowat overal mijn elektronische post te lezen en me suf te surfen. U weet veel maar ook weer niet. Ik vind het belangrijker momenten in te bouwen dat ik niet hoef te surfen.

“Hop, ik heb gekwebbeld. Ik hoop dat ze snel reageren”, zo lees ik in uw folder, naast andere onzin. “Even een paar mailtjes versturen”, terwijl het sujet ergens op iets zit te wachten. De vrouw die kwebbelt houdt een paal vast. Waarschijnlijk staat ze in de ondergrondse, die we beter kennen als de metro. De tekst daaronder laat echter vermoeden dat ze in de trein staat. Internet overal van Belgacom.

U biedt dit zootje aan in wat u een pack noemt en verkeerdelijk met hoofdletter schrijft. Uw concurrent spreekt in dit geval van een bundel en dat is tenminste duidelijk. U wilt mij inpakken, uw concurrent bundelt gewoon zijn krachten en zijn aanbiedingen. U lijdt dus concurrentienadeel. Volgens uw eigen berekening vraagt uw concurrent voor zo’n bundel 70,15 euro per maand. Bij u is dat net geen 60 euro. Dat is ergens 10 euro goedkoper, wat u zelf berekent als 17%. Dit verschil is verwaarloosbaar.

Nu, bij uw concurrent hoef ik dat ook allemaal niet. Waarom? Omdat zowel u als uw concurrent in die bundel een kijk op de treurbuis meegeven. Nu, ik kijk geen treurbuis en heb daar sinds meer dan 20 jaar al lang geen behoefte meer aan.

U kan dus met uw bundel wat mij betreft, twee kanten uit: de grond in, maar dan moet u zelf boren; of de pot op. Alwaar u uw eigen behoefte kunt meten.

Met vriendelijke groeten,

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s