Nog eens heel effe wat dagboek


Week van 22 tot 24 september 2014

Na het overmatig bewogen weekend in Jette waar overmatig veel beeldmateriaal van bestaat maar waarbij ik ook tekst heb gegeven en tot op het bot ben gegaan, kon de week niet stuk.
Maandag was dan ook een verwerkingsdag. Veel op een rijtje gezet. 1 & ander verder uitgeprobeerd. Versjes blijven schrijven.

Dinsdag en vooral woensdag begon het dan maar mis te lopen. Mijn werkprogrammatuur, een vertaalgeheugen, liet het afweten, liet mij zitten. Daar zat ik dan, een halve werkdag, tot de helpdesk eindelijk de bug had weggewerkt. Het gebeurt vaak. Kan niemand dit merk aanraden.
Met mij ging het niet mis. Ik gebruikte die tijd om te schrijven, brokje hier, brokje daar. Voor tekst ontbrak de concentratie.

Donderdag teruggekeerd naar het vaderland van Frank de Vos, mijn voormalig stamcafé dat ik ooit nog heb helpen runnen: den Hopsack.
Phil(ippe) Caliau stelde er een dichtbundel voor. Ergens is dit een ingrijpende wereldgebeurtenis omdat Ph. Calliau al twee pogingen heeft ondernomen om te stoppen met schrijven.
Hij werd prima ingeleid door Frank Pollet, een streekgenoot van me, zo mocht blijken. Hij wees erop dat Ph. Calliau ooit begon als neo-experimenteel. Ik herinner me dat nog.
Ondertussen is het al lang andere poëzie die hij schrijft. Met nog redelijk veel vrijvers en toch nog op zoek naar muziek. Ja, ik zou wel eens wat van hem kunnen gaan lezen eerdaags.

Nu is het vrijdag, alles is rustig. De tijd maakt golven.

philippe cailliauFrank de Vos

Geef een reactie

